El premi que posa Toni Ruiz al mapa
El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, no només dirigeix una de les marques de moda més importants d’Espanya, sinó que ara també té un premi a la seva estanteria que el confirma com un líder empresarial de gran nivell. Es tracta del guardó Business Leader of the Year 2024, atorgat per la Cambra de Comerç Espanya-Estats Units. Sona elegant, oi? Doncs ho és.
Aquest premi no s’atorga a qualsevol. Es dóna a executius que han impulsat les relacions comercials entre ambdós països, i Toni ho ha fet de manera espectacular amb l’expansió de Mango al mercat nord-americà. Com? Amb visió, inversió i, sobretot, moltes ganes de conquerir nous horitzons.
Què ha fet Toni Ruiz per guanyar-ho?
En poques paraules: transformar Mango en una marca global amb presència destacada als Estats Units. Des de 2022, quan van obrir la seva emblemàtica botiga a la Cinquena Avinguda de Nova York, Mango ha passat de tenir 7 punts de venda a 42. ¡I no s’aturen aquí! El pla és obrir altres 20 botigues el 2025. Si això no és ambició, no sabem què ho és.
A més, Mango ha invertit més de 100 milions de dòlars en aquest desplegament, creant més de 1.200 llocs de treball, quan fa només uns anys tenien 30 empleats al país. ¡És com passar d’un equip de futbol sala a formar tota una lliga professional!
Mango i el seu impacte a les relacions comercials
Aquest premi no només reconeix a Toni Ruiz, sinó també a Mango com una peça clau a les relacions comercials entre Espanya i els Estats Units. Sabies que els Estats Units ja és el principal mercat de Mango en vendes per Internet? Això no és casualitat. Han treballat dur per posicionar-se entre els gegants de la moda en un país on la competència és ferotge.
¿L’objectiu final? Que els Estats Units estiguin entre els tres principals mercats en facturació global de Mango per al 2026. El 2023, la companyia va facturar 3.103 milions d’euros, i està clar que volen portar aquesta xifra al següent nivell. ¡El somni americà fet realitat!
Què significa això per a la moda espanyola?
- Un reconeixement internacional que posiciona Mango com a líder en innovació i expansió.
- Una obertura de portes perquè altres marques espanyoles segueixin el camí.
- La consolidació d’Espanya com un referent global en moda i disseny.
La cerimònia: glamour i política a Nova York
El premi es va lliurar a la sala Cipriani de Nova York, un lloc on el glamour i els negocis es van donar la mà. Més de 200 personalitats van assistir a l’esdeveniment, incloent-hi polítics, empresaris i figures diplomàtiques. Entre ells estaven Ángeles Moreno, ambaixadora d’Espanya als EE. UU., i Alan Solomont, president de la Cambra i ex ambaixador dels Estats Units a Espanya.
Imagina’t això: una sala plena de vestits elegants, converses sobre inversions i un ambient que rezuma oportunitats. Toni Ruiz no només va rebre el premi, sinó que també va deixar clar que Mango està aquí per quedar-se i brillar al mercat nord-americà.
El futur de Mango als Estats Units
L’expansió de Mango als Estats Units no es tracta només d’obrir botigues. És una estratègia integral que inclou inversió, creació de llocs de treball i posicionament com una marca de referència. Toni Ruiz ho va dir clarament: “El nostre compromís amb els Estats Units és a llarg termini”.
Si segueixen aquest ritme, no seria estrany que Mango es converteixi en un nom tan comú als Estats Units com Starbucks o Nike. Bé, potser exagerem una mica, però qui diu que no és possible?
Lliçons de lideratge de Toni Ruiz
- Visió a llarg termini: Toni i el seu equip no només pensen en el present, sinó en com créixer de manera sostenible.
- Inversió estratègica: Cada dòlar invertit té un propòsit clar, des de l’obertura de botigues fins a la creació de llocs de treball.
- Adaptació al mercat: Mango ha sabut connectar amb el consumidor nord-americà, cosa que no és fàcil en un mercat tan divers.
Què podem aprendre de Mango?
El èxit de Mango als Estats Units ens deixa diverses ensenyances. Primer, que l’expansió internacional no és només per a gegants. Amb una bona estratègia, fins i tot una marca de roba pot obrir-se camí en mercats complexos. Segon, que el lideratge és clau. Toni Ruiz no només dirigeix l’empresa, sinó que inspira el seu equip a aconseguir el que sembla impossible.
I, finalment, que l’esforç val la pena. Perquè, siguem sincers, conquerir la Cinquena Avinguda no és una cosa que passi tots els dies. Si alguna cosa ens queda clara, és que Mango està teixint una història que mereix ser explicada.
Leave a Reply